måndag 11 april 2011

Påskägg




Här är bilder på några av dom påskäggen som
vi har pysslat . Dom var vanliga påsk ägg ,
men vi har målad dom först med vit färg och sen
 limmat  silkes papper på.
 Har satt en av dom på en fat och
in i en glaskupa.






Hej !


Hoppas att ni alla har haft en bra helg.
Här har det varit strålande sol och  mycket friskt luft .
Trädgårds arbete med korvgrillning vid brasan mm.

Sjuktugan fortsätter här hemma. Nu inatt var det min tur
att bli sjuk och inte den roligaste sjukdomen heller.
Mag sjukan ska jag kampas med och ligga på sängen
så gott som det går.

Men jag önskar er alla andra en bra start på den nya
veckan och ha en fin dag !

Kram Sirpa

24 kommentarer:

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Jättefint ägg du gjort...
Magsjuka fy tjyven, Krya på dig!

Kram Malin

Ardisia sa...

Ååååh NEJ är du sjuk nu?? Stackaren =( Det är verkligen inte kul med magsjuka *fy*

KRYA PÅ DIG GUMMAN! Vila & drick mycket (om det går..)

Jag mår mycket bättre redan. Halsont är borta men är lite svag fortfarande (ska nog baka nåt & fylla på energilagret hihi)

Hur mår Jennifer?
Så fina ägg ni pysslat! Ska nog också pyssla några ägg till. Måste bara åka & köpa lite material.
Kramisar

Anonym sa...

Fina ägg : ) Magsjukan urk stackare : ( krya på dig Sofia

vitadrömmar & små kottar sa...

Nej inte magsjukan.
Den sjukan är sååå hemsk.
Jag säger det, jag ligger hellre i 40graders feber! Hoppas iaf du snart blir piggare!
Jätte söta ägg!
Man bli glad nu när påsken är på ingång! MYS!
Kryp ner nu och kurera dig!
Kram eleonor

Älskade pion sa...

usch för magsjuka....krya på dig!!!!Kramar Ulrika

hemma hos lilla mej sa...

Usch för magsjuka.....Krya på dej .Kram Rita ♥

Unknown sa...

Fina ägg ni pysslat ihop.
Tråkigt å höra att ni fortfarande har sjukstuga hos er. Och magsjuka som är så hemskt, man blir slut i kroppen flera dar efteråt.
Hoppas du snart kryar på dig ♥
Kramar Ing-Britt

Norr om Köpenhamn sa...

Usch din stackare...ja, magsjuka kan man verkligen vara förutan! Hoppas du kryar på dig snabbt. Nu går det fort till påskveckan, så då har man inte tid att vara sjuk ;o)

Varma kramar
Ulrika

FruNeroLindström sa...

Vilket mysigt ägg, så kul med påsk-pyssel.
Vi har hållt på hela förmiddagen och påsk-pysslat med eleverna.
Stackare, hoppas den blir kortvarig och att du snart är pigg igen.
Ha en så bra dag det går.
Kram
Malin

Annas Vita Rum sa...

Såå fina påskägg!

Tina sa...

Nej din stackare, hoppas det går snabbt över..
Dina ägg är jättefina, gjorde några liknande ett år. Kul att pyssla och greja, ska sätta igång i veckan jag med..

Ha det bra och krya på dig!

Kickan Style sa...

Det tycks va en och annan här i Bloggvärlden som ha magsjuka nu...krya på dej!!

Annars jätte fina påskägg ni har fixat.
Kram Kristina

dagdrömmar i vitt sa...

Tänker på dig, inte kul. Men äggen var fina. Jag har köpt omålade påskägg. Så nu fick jag lite tips av dig vad jag kan göra:) Tusen tack.
Ha en så bra dag det går i sängen;)
Kramkram / Nettan

Unknown sa...

Hej du sjuke!
Usch och fy har magsjukan letat sig upp till dig med. Inte kul, hoppas du inte är så utslagen som jag var, trodde min sista tid var kommen::)
Krya på dig och hoppas du får chans att vila.

Kram Anna

Anneli sa...

Hejsan.

Jättehärliga ägg!

Men vad jobbigt att ni är sjuka......hoppas verkligen ni kryar på er snart, stackare.

ha en bra vecka,
Kram Anneli.

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fina ägg ni pysslat! Stackars dig, magsjukan är värsta sorten, hoppas du snart kryar på dig. Ta hand om dig!

Kram Jenny

Vilmas Hus sa...

Jättfina påskägg!! Nu blir jag jättesugen på att pyssla här hemma! Tack för inspirationen!

Krya på dig!
Kram Charlotte

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Men stackars dig..skickar en STOOR krya på dig kram:)

Må så gott
Kraam Susanne

Vita små hjärtan sa...

Men gumman vad vidrigt!!! Stackare krya på dig...
Jättefina ägg.
Kram Agnetha

Majas skafferi sa...

Hej! det är så sen påsk i år, så jag känner mig inte lika påsksugen på nåt vis..men dina ägg var fina! likaså dina köp från Åhléns!Hoppas du snart blir frisk igen, magsjuka går oftast fort över!

Mina drömmars hus sa...

Å vilka söta ägg!!!
Krya på dig
AC

Martina Andersson sa...

Önskar dig en underbar Tisdag Kram Tina

Betong ute och inne sa...

Jättefint ägg, verkligen. vackert med vitt :)
kram Malin

Kia sa...

Usch då! Trodde magsjukan var över för i år.
Krya på dig!

/ Kia