måndag 22 augusti 2011

Kantarell Lycka !


Hej !
Vilken lycka och vilken glädje !
Vi har hittat kantareller och det var tack vare
min kära mor. Det var hon som hittade dom första så vi kunde fortsätta att leta.
Och som vi har letat i många år...
Det var mammas första svamp utflykt och det slutade fint igår. Tack mamma !
Idag har jag och barnen fortsätt med letande och lyckades att hitta allt som ni ser.
Finns det mer svamp i år än det brukar finnas ?
Barnen var så duktiga att både hitta och plocka.
Till och med lilla Ida ;)
Det blev en smörgås med kantareller och präst ost till middag . Mums så gott !
Ha en fin kväll ! Ni kanske kan gissa vad jag ska hitta på ?
Kramar Sirpa


11 kommentarer:

Kickan Style sa...

Oj kantareller som är så gott! Och mycket hittade ni..lyckans er!!

Ha en fin kväll!
Kristina

Unknown sa...

Gudar så gott!
Jag som letar och letar men hittar aldrig. Kanske en på sin höjd:)
Vilken lycka det är ju så gott, njut för mig också!
Har precis varit och shoppat med tjejerna i skv, de har öppet till 20:00 nu på esplanaden så det var riktigt bra. Kan tänka mig att det var mycket mer folk i huvudstaden.

Verkade som det gick bra i dag i skolan, F tyckte det var kul.

Du får rensa på nu då...

Kram Anna

Johanna Stålros sa...

Vilket guldberg!!!! Underbart gott. Kram Johanna

Marie sa...

Jösses vad gott det ser ut, jag älskar kantareller!!!!! Måste vara mysigt nu när du har dina föräldrar hos dig, hoppas ni får några riktigt fina dagar tillsammans!

Kramar Marie

Ps. Är ledig torsdagar!

Alexsandra sa...

härligt!

Tina sa...

Uj, så mycket gott!!
Vilken svamplycka för hela familjen.

Kram

Anonym sa...

Oj jösses var många kantareller. Grattis till alla du hittade. (med hjälp av mamman).
Kram Hoffmansdesign

Unknown sa...

Så mycke svamp ni hittat, vilken lycka :). Man blir nästan lyrisk när man hittar riktiga svampar ölen.
Kraaam Ing-Britt

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Ohh vilken lycka, det är en underbar syn, de är så vackra.
Tänk så gott det är med smörstekta kantareller :)
Ha en jättefin dag.
kram
Jessica

Vintage House sa...

Hej
Det är ju bara så gott:)
härlig lycka...
ha en fin fin dag
kram
sandra

Vintage House sa...

Hej igen
Såg att du hade en fråga:)
Den strykbrädan är en gammal i trä som jag har klätt med linnetyg..
kram
sandra