torsdag 1 december 2011



God kväll !

Nu börjar denna händelse rika dagen går mot sin slut.
Idag har det hänt så mycket roliga saker.

Det blev en sån lyckad träff idag och så kul att få se ett sånt fint hus med torn ,vinklar och charm.
Jag älskar alla galma hus och man är alltid så nyfiken
att få gå runt på husesyn.

Det blev även en trevlig fika tillsammans ....
Jag känner ju M lite innan och min fina granne Alexsandra är vän med henne.
(Alexsandra har även sin blogg : äntligen mamma)



Som tacks så gav jag en kanelkrans med juligt inslag...



Och våran lilla Noel satt och myste på bänken i matrummet.
Vi ska ha en lång bänk nedanför fönstret i vårat blivande Lantkök.

Utöver fikat och köks/husesynet har vi varit på ridskolan och skolan på vernicage.
Som dom brukar alltid ha innan jul.
Mysigt att få se vad barna har gjort under terminen och även
träffa fröken och andra barn med sina föraldrar.

Nu ska jag antingen lägga mig på soffan och pusta ut eller ta och måla några strykningar på mitt nuvarande projekt.
Få se vad det blir av...



Ha en fortsätt mysig kväll !

Kramar Sirpa

posted from Bloggeroid

7 kommentarer:

Mamma sa...

Ja det var mysigt idag!!! Hoppas nu at tmin förkylning ger med sig så att man orkar ta tag i alla mysiga julförberedelser!!! KRAM

Marie sa...

Hej Sirpa!

Låter som du har haft en mysig dag! Spännande med era köksplaner!

Ha en riktigt trevlig helg, vi hörs!
Kram Marie

Lilla Lycksta sa...

Vad roligt och spännande med ett nytt kök. Ser fram emot att få följa köksbygget. Ha det gott!

Kram Camilla

Vardaxlyx sa...

Åhh va spännande med köksbyte. För året byte vi köksluckor och vilken förändring1
Kramkram

Fågel Blå sa...

Låter som en underbar dag!
Önskar dej en fin 2 advent
Kramar Kathrine

Ardisia sa...

Hej hej! Låter som en toppendag. Ja ni lever nu spännande tider, roligt med renoveringen. Det kommer att bli så fint hos er! Önskar verkligen ni har tid att komma hit nästa vecka.. Läste att ni ska få besök sen till helgen? Ser så fram emot det men förstår om du inte orkar! Vi hörs av..
Kram Mia

Mys och hemtrevnad sa...

låter som om du haft en härlig dag...tinar och torn lät spännande...kramis semlan