lördag 10 december 2011

Nya fynd



God kväll !


Kikar in och önskar er alla en mysig lördag kväll !
Själv ska jag straxs iväg och jobba natt.
Men jag ska inte klaga.
Är ledig hela veckan lång ...

Idag har vi haft en mys dag och inte gjort alls mycket.
Inte mer än mat,vilat och en sväng till Maries,Vita Ranunkels mysiga Butik.
Det blev några nya fynd. Men det får ni se senare ;)






Lite bilder från äldsta dotters rum eller snarare säng.
Vi håller på att göra om i hennes rum.
Inte så stora förandringar men vi försöker få det till det bättre.
Hon har inte varit riktigt nöjd med rummet.
Vi har börjat med att byta ut överkastet/pläden.
Hittade en på Hemtexs. Gillar färgerna väldigt mycket. Hon med ;)





Sista bilden visar jag som repris.
Kul att så många tyckte om sängkläderna.
Dom kommer från MIO och handlades till
Julen 2004.
Så dom har fått hänga med ett tag och får
komma fram till varje Jul. Gillar dom lika mycket fotvarandre efter så många år.

Nu ska det fikas och sen ska jag åka..brrr så kallt
att kliva upp och ge sig iväg.
Men det brukar gå jätte bra när man väl är på jobbet.

Imorrn väntar det sen gröt lunch ihop med våra goda vänner. Vi blir 3 familjer. Mysigt med att hinna
ses innan Jul...och samtidigt fira den tredje adventen.
Ha en fin kväll och den tredje adventen. Julen närmar sig med storm steg.

Vi hörs snart igen ! Kramar Sirpa
posted from Bloggeroid

17 kommentarer:

Unknown sa...

Det sängöverkastet har jag allt sneglat på, så himla snyggt.
Hoppas du får en bra natt på jobbet och sedan en trevlig tredje advent tillsammans med goda vänner.
Många kramar Ing-Britt

Unknown sa...

god kväll Sirpa! Ska bli spännande o se vad du har gjort för fynd hos Marie:). Jag ska hämta mitt fynd imorrn:). Mysigt me grötlunch me goa vänner. Hoppas du får en bra natt o får fira en trevlig tredje advent imorrn. Kram Kram

Linda sa...

Tjusigt! :)

Ardisia sa...

Hej gumman! hoppas din natt har varit bra. Här var det lugnt, skittrött jag är.
Jag har alltid gillar Jennifers rum, dessutom sover jag gott där i. Men jag förstår att ni vill förändra... Och det blir så fint! Längtar efter att få komma till er snart, efter julen..
Puss & kram & sov så gott

Malin's Hus sa...

hej svejs! Jättefina sängkläder!


önskar dig en go jobbnatt!

K R A M

Anonym sa...

Vilket vackert hus du bor i, ser underbart ut där det ligger....
Det är mysigt med lunch tillsammans med vänner.

Ha en bra 3:Advent

Birgitta :-)

G:a Affären sa...

Gissar att du sover nu efter nattens arbete, mysigt att få luncha ihop med vänner senare.
Härliga sängkläder du fyndat och sängen blev så fin efter målningen, där sussar din dotter säkert riktigt skönt.
Önskar dig en fin tredje advent.
/Cia

gustavianvintage.se sa...

Tack för din gulliga kommentar.
Jag kikade genast in på din fina blogg. Jätte fin säng, tänk vad lite färg betyder mycket.
Önskar dig en trevlig Jul.
Kram Marie

Tina sa...

Halloj!
Du sover nog riktigt gott nu..
Jag har inte fått skylten ännu, skulle ta fyra veckor. Halva tiden har nog gått nu, tror jag.

Ha en fin dag med vännerna, KRAM

Nyanser av vitt sa...

Jättefint överkast. Ha en fin tredje advent.
Kram Agneta

Anonym sa...

Hej! Kul att du kikade in hos mig! De sängkläderna gillade jag också, vackert mönster. Önskar dig en fin 3:e advent när du kommer hem från jobbet.
Kram!

mammaxtre sa...

Men så trevligt med ett speciellt val av påslakanset till jul.

Ha en fin söndag

Lantligt i vitt sa...

Men så söta sängkläder!! :) Låter jättemysigt med grötlunch tillsammans med goda vänner! Håller med om att det är kul om man kan träffas innan jul också :)

ha en fin adventsdag!!

Varm Kram Sofia

Galleri Hönshuset sa...

Hej Sirpa =)

Vad kul att du "var förbi" så jag hittade till dig. Är du också finsk? Tänkte på namnet...(Jag heter Piritta, men kallas för Pirre =)...)

Härlig blogg och vilket hus ni har! Underbart. Hit kommer jag tillbaka. Ha det gott. Kram Pirre

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ett jättefint överkast dottern fått, snygga färger. Och det låter roligt med grötlunch, du fick en mysig bra helg.
Varm kram
AnnaMaria

fem barns mamma sa...

Åh, de var jättefina:-)

(Fast jag har lite mer än det jag visade, så nu har Hilda tunikor så hon klarar sig!)

Här har vi haft sorg igen, Pyret dog i fredagskväll:-(. Inte alls kul, Alva är jätteledsen!

Hoppas jobbhelgen flytit på fint!
Kram Emma

Lilla Majken sa...

Så fint! Hoppas att du mår bättre nu. Hihi, ja det brukar vara ganska rörigt i vårt kök, så därför har jag nog inte visat så många bilder därifrån. Hursomhelst så har vi ett IKEA kök, likadana luckor som ni har tror jag. Vi har en öppen planlösning, hall, kök och vardagsrum i ett, kan man säga. Så just "köksdelen" är inte så stort. Vi betalade inte mycket för vårt kök, 13 000 kr utan vitvaror. Tanken är väl att byta ut luckorna och låta en snickare göra nya. Men det lär dröja. Det kanske kommer några bilder när jag har julstädat lite, hihi

Kram Therese