tisdag 24 januari 2012

Färgglatt



Hej !

Idag efter ett tags fundering så släppte jag tanken att
ha kvar den gamla ingången/källartrappen.
Den var charmig med gammalt pärlspont men bredden bara på 60 cm...
Det hade blivit svårt att ha den kvar och bära saker mm ner . Så nu imorses fick killarna lov att ta ner väggarna och vi får bygga nytt och bredare trappa.
Dessutom blir det lättare med gjutningen där med.

Denna gamla färgglada tapeten kom fram när skivorna förssvan.
Dock inga skatten har kommit fram än....;)

Önskar er alla en fin fortsättning på tisdagen :)

Kram på er !

7 kommentarer:

fem barns mamma sa...

Oj,oj,oj vad det ser ut, bara isoleringen på marken gör skillnad!!!
Blir säkert fint med "ny trapp" också. Nog smart att göra det funktionellt när ni ändå river allt!

Kram Emma

Anonym sa...

Häftig gammal tapet : ) kram Sofia

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej Sirpa!

Har försökt kommentera några dagar men jag blir "utkastad" grrr. Oj så mycket det händer hos er nu! Spännande!!! Alltid lika roligt att hitta gamla tapeter! Jag sparade lite v de vi hittat och gjorde ett collage!

Hoppas ni mår bra!

Kramar

Tina sa...

Man kan hitta så mycket roligt i väggarna som kammar, spårvagnsbiljetter, tidningar och hårnålar tex..fin tapet!

KRAMEN

Mamma sa...

Hej!
Kollade just i min kompis blogg i östergötland, hon jag berättade om idag och de hade också hittat grejor i magasinet när de rev där, bifogar hennes blogg adress;) http://myspaberga.blogspot.com/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jippie! Nu kan jag kommentera hos dig.
60 cm är inte brett ni gör rätt som gör om, och du kommer säkert hitta mer fint som tapeten när ni river.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Hej Sirpa!
Jag har inte kunnat kommentera hos dig på länge. nu har jag ändrat till Google Chrome och allting fungerar bättre!!
Jag är ledig i morgon om vi skulle ses eller ska vi ta det på torsdag?
Den var väldans smal den där trappen. Var det den spinkiga pigan som fick gå den vägen:))

Kram Anna