torsdag 26 april 2012

Köksplanerna



Hej igen !

Det blev en hälsning till från mig idag.
I helgen ska vi fortsätta med vårt blivande
' Lantkök '
Vi ska börja regla väggar mm....



Köksplanerna fortsätter. Vi har nog bestämt oss
vad det blir för kök och hur vi ska göra det.
De blir att vi både platsbygger och kombinerar på
det bästa sättet ... Som passar oss och våra behov.

Längtar så till den dagen att allt tråkiga underarbete
ska vara klart, men det måste ju göras först ;)



Det finns några hundra meter regelvirke som ska sättas upp ;)
Dessutom har jag alltid drömt om djupa fönsterbänkar... Så nu
har jag lyckats att övertala min A ;)

Ha en skön kväll ! Kram

8 kommentarer:

Husprojekt Drömhus sa...

Spänannde med köket, ska bli kul när du visar bilder sen. Djupa fönsterbänkar är så fint om man kan ha det.

men hur hinner du att blogga 2 ggr på en dag? Jag skall vara glad om jag hinner dra iväg ett inlägg i veckan. Kul att se lite av i förra inlägget, så fin så :)

Kram & trevlig Valborg
Tiina

Unknown sa...

Hej Sirpa!

Så roligt att det går framåt för er och att ni har bestämt er för kök. Det kommer bli såå fint.

Djupa fönster är så fint, älskar mina.

Då har ni fullt upp i helgen. Vi med mkt som ska fixas i trädgården nu, hoppas kunna så gräs så det blir fint till sommaren.

Ha det gott så hoppas jag vi ses snart!
Kram Johanna

kråke sa...

Vad kul att det går framåt....det är faktiskt underarbetet som är det viktigaste men kanske inte det mest roliga...men oj vad bra det kommer att bli:))

Kram på dig och trevlig helg:))

kråke

Fågel Blå sa...

Så kul att det går framåt!!!
Så mysigt det låter med Lantkök!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

Lilla Majken sa...

Lycka till med bygget i helgen. Det är så fint med djupa fönsterbänkar, det ville jag också ha men det fick jag tyvärr inte. Lyckades väl inte att övertala honom, hihi. Vilken fin bild på dig, du är väldigt söt. Kul att få ett ansikte bakom bloggen.

Ha en fin helg. Kramar Therese

Norr om Köpenhamn sa...

Hej sötis

Kul att se en bild på dig :o)
Spännande med ert köksplanerande. Vi har några saker till vi ska göra med vårt kök, men det får bli vinterpysslande. Just nu är det bara butik o trädgårdsland som gäller ;o)

Ha bästaste helgen!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Efter det tråkiga kommer det roliga. Det är så att man kan spricka när det börjar ta form. Kommer säkert att bli hur fint som helst. Djupa fönsterbänkar utan fönsterbrädor kan jag verkligen slå ett slag för, det blir så snyggt.
Ha en ljuvlig lördag
Kram
AC

Sallys hus sa...

Godmorgon Sirpa!

Å luckan ser jätte fin ut!!
Va roligt att det går framåt..
Vi har också beslutsångest...
ska bli kul att se ert sen....
för tillfället är vi också inne på en kombination precis som ni..;)

Vi måste först o främst sätta oss ner och göra en tidsplan och en budget....
Allt kostar ju mer än man tror...:(

Va kul att få ett ansikte på dig och du ska då rakt inte vara rädd för att visa dig här! Snygg som en modell..;)

Kladdmuffinsarna blev jag riktigt sugen på att göra...
Få se om det kan bli tid till det nu under lediga dagar...
Ha en underbar helg nu!
Kram Katarina