måndag 24 september 2012

I helgen





God morgon på er !



Hur har er helg varit ? :) Vad har ni hittat på ? ;)



Här hemma har vi njutit av lång frukostar,Frossat i oss massa färska frukter, pannkakor mm...Vi får se hur många frukostar till vi äter i vårt nuvarande/tillfälliga kök



Den fina gamla faten / tallriken har jag hittat hos Marie, Vita Ranunkels Mysiga butik.

Den används flitigt här hemma och där i mellan så får den vara i tallrikshyllan.

Gillar kanten på faten väldigt mycket .



Vi har även snickrat ;) Men det kanske ni kunde räkna med. ;)

Haft våra fina vänner på besök. Skönt att kunna få hjälp och även fundera på dom sista frågetecken i köket innan allt ska skruvas fast.

Tack M och M för hjälpen :) !





















Ny vecka och nya utmaningar.....

Idag hjälper jag våra fina och Goa grannar. Tar hand dom deras 2 småttingar . Så nu idag blir det mycket lek och bus här hemma istället renovering...

Så skönt att kunna hjälpas åt....



Ha nu en fin start på veckan !

Vi hörs igen. Kramar Sirpa

posted from Bloggeroid


posted from Bloggeroid

13 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilka sötisar
Låter som en jättemysig helg
Så himla kul för er att ha kommit så lång får snart komma och hälsa på och hjälpa till
Många kramar Från oss!!!

Tina sa...

Så gott det ser ut med citrusfrukter, min smak har börjat återvända och jag börjar längta efter det ena o det andra..
Så söta barnen är, nästan längtar lite efter dem...dig med för den delen hihi.

kramen på er!

Tina sa...

Aj aj, nu fick jag vittring på dina goda vaniljbullar!!!

kram igen

Sallys hus sa...

Hallå gumman!

men oj så många inlägg jag missat..:(
Jag har inte alls varit så bra bloggvän ett tag...men du vet hur det är!! Tiden man har över går åt till att leta detaljer...

Himmel vad långt ni kommit nu! Härligt att det snart är dags att börja med skåpen..ska bli spännande att se vad ni valt..
Blev det Ikea eller?
För oss blir det Lidingöluckorna som jag ska lämna in på sprutmålning direkt för att få dem vitare..;)
Ha det så underbart idag!
kram Katarina

FruNeroLindström sa...

Låter som en underbar helg. Här har helgen bjudit på kalas med nära och kära och så fix i pannrummet.
Underbart fat, förstår att det är en favorit. Och otroligt söta små guldklimpar.
Hoppas ni får en härlig start på veckan, kram Malin

Norr om Köpenhamn sa...

Härligt med långfrukostar :) Själv bakade jag scones i söndags innan jag skulle iväg på inköpsrunda i Skåne.
Har inte bakat det på länge, så det längtade jag efter.

Önskar dig en finfin start på veckan!
Kram
Ulrika

LOPPISLIV sa...

Långa helgfrukostar är de bästa :-) Och apelsiner...sååå friskt och gott, nyttigt också ju. Vad fint golvet blir i förra inlägget, ser underbart ut. Ha nu en finfin måndag, och baka lugnt :-))

Kraaaaam Paula

LantlivsAnette sa...

Vilka sötisar på bilderna..ojj, det är länge sedan mina töser var sådär små..nu får man väl se framemot barnbarn om några år..
Jaa, visst känns det i armarna efter målning, taket var värst..Morgan gav faktiskt ett förslag om att vi skulle ha sprutmålat det..det hade varit toppen,,ska ni göra det med ert stora tak ?
Kraaam Anette

Lina sa...

Myyys med helg! Här hemma har vi ägnat oss åt barnen med mycket bus och roliga besök på brandstationen och badhuset.
Ha nu en härlig vecka!
Kram Lina

Anonym sa...

Vilka godingar.
Vad mysigt ni haft i helgen. Själv har jag vilat och tagit det riktigt lugnt. Skönt ibland.
Kram
AC

Blommiga Rutan sa...

Vilket vackert fat!

Här har det varit en härlig helg med barnen och det lilla barnbarnet på middag, sååå mysigt!

Kram Anncathrine

Mamma sa...

Tack för hjälpen idag! Kram

Unknown sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft och vad det går undan du i ert bygge, såå himla kul. Golvet ser ut att falla mig i smaken :).
Ha de gott, kram Ing-Britt