onsdag 3 oktober 2012


Hej !

Hur har ni det ?

Jag vill tacka er alla för era fina kommentarer...
Det blir jag väldigt glad av !

Det där med fönstret... det  blir nog den sista som jag visade.
Visst var det värt att åka långt ut till skogen och handla dom.
Jag vill att vi går ändå varsamt fram mer vår renovering och
försöker att undvika hastiga beslut som man kanske ångrar...

Här har ni några förslag som vi funderar på att ha i vårt
 blivande Lantkök.
Dom kommer från Nacka Byggnads vård.
Det finns även en blandare från Tappwel som jag funderar på...
Vi får se vad det blir.



Dessa knoppar


Även Ikea hade fått fina köks blandare i gammal stil.

Nu ska fortsätta att jobba med våra blivande köks luckor.

Men så länge önskar jag er alla en fin fortsättning på dagen !

Kramar Sirpa

Ps... hoppas att jag inte tröttar ut med bara renoverings bilder men
 det är det som är aktuellt här hemma just nu ...

10 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hej hopp!!
Näää, kan inte tröttna på renoveringsbilder, det är ju vardag hos mig med;-)
Vi har kranen frå n Tapwell och vi är väldigt nöjda med den. Vi valde den som är lite antikbehandlad.
Vi köpte köket från IKEA, Lidingö, men alla vitvaror från Siemens (förutom flökten som är en Cylinda), skålhandtag från Bygghemma och porslinsknoppar från Gysinge. Det är värt att satsa på dtaljerna för de gör så mycket. Tyvärr brukar inte IKEAS kranar hålla måttet, i övrigt gillar jag IKEA väldigt mycket.
Lycka till med ert val!
Kram Anna

Eddie Och Barnen På Bristol Academy sa...

Vad fint du har det! :) Anna

Lina sa...

Toppenfin! Det kommer bli kanonsnyggt!
Ha en skön kväll, kramar Lina

Unknown sa...

Hejsan!
Fina detaljer du har valt ut till erat kök, kommer bli såå snyggt.
Vi har kompisar som nyss köpt kranen från ikea och den är väldigt snygg men hur kvaliten är får väl framtiden utvisa.
Tröttnar på er renovering gör jag inte :) bara kul.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Tina sa...

Det blir hur snyggt som helst!
Jag såg ett program på trean igår Hustoppen, gå in på webben o kolla Villa 70. Så otroligt snyggt inrett!!
Vad menar du med grått hår, nu undrar jag allt??

kramkram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hej, fina Sirpa!

Men, åh vilket vackert fönster. Det kommer ju bli såå himla fint! Det ska bli så spännande att se resultatet sen, men du har helt rätt, man får skynda långsamt så det blir riktigt, riktigt bra.

Alltså, har IKEA fått såna fina blandare, exakt kopia av svindyra original. Me like! Jättefin! Det får absolut bli en sådan när det blir till att byta härhemma. Fiina knoppar också, åh, det kommer bli såå bra!

Ha en fin torsdag!

Kram
Petronella

FruNeroLindström sa...

Älskar den där blandaren från Ikea. Vill ha den till vårt nya kök i framtiden. Bara det går fixa med avstängning till diskmaskinen som jag har för mig inte finns på den.
Hoppas ni haft en mysig dag. Kram Malin

Sallys hus sa...

Hej hej!

Inte tröttnar man på renoveringsbilder inte..;)
Den där blandaren är så himla fin!
Den ville jag ha men Maken gillar den inte så det blir en annan. Men du om du köper en Tapwell så sök bästa pris på Pricerunner. Det skiljer JÄTTE mycket i pris och byggnadsvårdsbutikerna brukar ligga rätt högt. Vi ska ha nog ha den fran Strand som jag visade för ett tag sedan och det skiljer från 3700-6500 mellan olika butiker så man kan spara tusenlappar. Samma med handtag. Jag har hittat samma handtag på 3 olika ställen och det skiljer ca 40kr /st..det blir ju lite då man ska ha många.
Jag jobbar ju på en vvs firma och jag vet att killarna där fnyser åt Ikeas blandare...kommer inte riktigt ihåg varför men jag tror det är värt att kolla upp det där med reservdelar....om några år kommer säkerligen packningen behöva bytas och då kan det ju vara värt att redan nu kolla upp så att de har sånna. Men vad snygg den var. Den har jag inte sett förut.
Va duktig du är som sliter med luckorna...ska bli kul att få se dem sedan. är det dem du skrev till mig om för länge sedan??
Kram vännen!
Katarina

Lilla Majken sa...

Tror nog att det är Tapwell vi har, har tyvärr ingen erfarenhet hur IKEAS kranar är. Men den var ju väldigt fin tycker jag. Det är ju spännande med renoveringar!

Nej, nu väntar snart bädden... sov gott och kram. Therese

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Det är såå roligt att följa er renovering..och vilka fina detaljer du hittar !! Köket kommer att bli helt underbart..
Kraaam Anette