söndag 25 maj 2014

Gäst toalett






Några aktuella aktuella bilder
från Gäst toaletten.



Det tar sig här inne, denna lediga helgen har
jag försökt måla det sista med väggar
och tak innan det är dags att göra rutorna
på golvet.
Väggarna,tak och golv har jag målat
med lin oljefärg och dom gamla timmer
stockarna med kalkfärg.

Torktiden är lång med lin oljefärgen men
det blir så härlig resultat.



Ni kanske kan ana att dom gamla stockarna
är mattare i ytan, det andra kommer också
mattas ner lite med tiden när färgen
har torkat in.




Än återstå det att skrapa det sista
på dörren, dörrposten och tröskeln.


Idag var vi bara tvungna att testa lite ;)'
Först var vår tanke att ha en svart
sits men dom var slut sålda överallt.
Men i slutändan så tror jag att det
kan bli bra med det vita,
Vi kan ha andra kontraster istället :)

Eller vad tror du ?




En av mina favorit blommor fick
följa med mig hem från skogen i fredags 
efter en god lunch hos goa grannen.
Efter lunchen gav vi oss ut till en skogs
tur med barnen. 
Vilka härliga dagar det har varit.





Nu vill jag önska dig en fin och solig Mors dag !



Kram 




6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow...Så fint & ljuvligt med Liljekonvaljer - Känner riktigt den underbara doften hihi...

Ha en alldeles fantastisk dag fina du/Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ju jättefint med vitt och då kan du frossa i färg på tex handdukarna.
Kramar på mors dag
AnnaMaria

Hajan sa...

Så himla duktig du är, klättra inte högt, håll dig till rutorna på golvet. Du är så duktig.
Så bra med lijekonvaljer där,
nästan lite lyx,

kram Hajan

Mittgodastefinaste sa...

Så fint! Dina gäster får finaste stället ever att pudra näsan på!

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Ojjj ojjj ojjj sååå fint det blir, och det var bra med ett vitt lock, som du säger så kan du ha andra kontraster där inne, som i handdukar med färg och annat, längtar tills du kan visa oss mera, Kraaaam Anette

Sallys hus sa...

Ojoj så fint det blir!
DU är så duktig och målar o målar...jag har helt kommit av mig...hinner ingenting alls..
Måste rycka upp mig nu o bli lite mer effektiv!
Kram Katarina