söndag 13 juli 2014





Hej på er !


Hur har ni det ?
Nu börjar min semester närma sig och nedräkning
kan börjas...
Är du ledig ?



Härom veckan så var jag hos Loppisen
på Lundby gård.
Hittade denna gamla och rostiga delen i 
en av kartongen. Den tillhör en gammal 
fotogen lampa men hos oss fick den bli som
en ljustak.
Visst var den fin  ?




Även denna knopp brädan fick följa med mig.
Hade först tanke att ha i hallen så att dom
små kan hänga sina jackor men den får hamna 
på sidan av våran köksö istället.
Nu har den blivit ommålad med kalkfärgen.














Mycket av tiden sitter jag här på trappen,
tittar över omgivningarna,
vi njuter av utelivet och av härliga sommardagar
som vi har haft det sista här på gården.











Det kommer snart dagar igen som man vill sitta
här men så länge önskar jag dig en fin fortsättning
på helgen och på dom härliga sommardagarna !

Ett Hjärtligt tack till dig här !

Kramar Sirpa




5 kommentarer:

Jenny sa...

Moi Sirpa!
Hoppas allt är bra med dig:)

Vilket fint fynd, passar ju perfekt som ljusstake.

Skönt att du snart har semester, själv började min i fredags. Sambon har åkt upp till fjällen för att vandra så jag är gräsänka härhemma:) Passar på att måla o fixa lite. Ikväll blev det pärlspont som ska sitta i taket i arbetsrummet, blir det fint väder i veckan ska jag måla altanräcket.

Superfint ni fått det i köket förresten, är såå sugen på att göra om vårt kök i liknande stil.

Ha det gott,

Kraam Jenny

House and Garden by Bia sa...

Det blev du jätte bra det där som ljusstake;)...det är ju bara fantasin som sätter gränser vet du;)
Kramis bia

Prinsessorna på Bellevue sa...

Helt underbar liten ljusstake. Har också en liknande som kommer från en gammal fotogenlampor! Kan tro att du älskar att sitta och titta på den där härliga utsikten!

Kram
Petronella

Johanna Stålros sa...

Du hittar då så fina små fynd! Din trapputsikt är magisk, där skulle jag sitta hela dagarna om jag vore du;) kram

Marie maräng sa...

Vilka fina fynd du gjort!

Underbar utsikt ni har.. som en tavla!

Ingen semester här än men hoppas att det blir någon snart.

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Marie